Skills Fritids – Ärendehantering

Skills Fritids – Ärendehantering

För att alla barn ska få en trygg och stimulerande tillvaro ställer vi höga krav på vår omsorg som helhet. Vi vill att du som vårdnadshavare har höga förväntningar på omsorgens kvalitet och därför är det viktigt att vi får information om eventuella brister så att vi kan förbättra och utveckla verksamheten.
Omsorgen tar emot alla synpunkter på verksamheten, både stora som små. Ibland är det en synpunkt som vi måste utreda för att se hur vi kan förbättra vår utbildning innan vi återkopplar till dig som har lämnat synpunkter.

Här följer en kortfattad beskrivning av hur vi tar hand om och utreder inkomna synpunkter

  • Återkoppling sker inom 24 timmar från att synpunkter inkommit till oss.
  • Vi informerar dig om vi bedömer att en utredning krävs eller om ärendet går att hantera direkt.
  • En eventuell utredning ska ske skyndsamt men kan i vissa fall ta upp till tio arbetsdagar från att synpunkter inkommit till oss. Efter avslutad utredning får du som lämnat synpunkter återkoppling muntligt eller skriftligt.
  • Om vi, genom utredningen, bedömer att det har uppstått någon brist hos oss kommer vi att återkoppla till dig hur vi planerar att åtgärda aktuell brist.
  • Utredningar kopplat till inkomna synpunkter är en del av vårt systematiska kvalitetsarbete inom Skills Aktivitetsfritids.

 

I nedan formulär kan du välja vem du vill komma i kontakt med hos oss, samt förklara ditt ärende.
Om du hellre vill kontakta kommunen direkt så kan du klicka här.